конспекты занятий с умственно отсталыми дошкольниками - Страница 3 - Форум
Главная | Регистрация | Вход | RSSВоскресенье, 04.12.2016, 17:14 |

Мельников+ Дефектология для Вас

[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
Страница 3 из 3«123
Форум » Дефектология » Обмен опытом » конспекты занятий с умственно отсталыми дошкольниками
конспекты занятий с умственно отсталыми дошкольниками
evgeniyaДата: Четверг, 03.05.2012, 20:45 | Сообщение # 31
Полковник
Группа: Модераторы
Сообщений: 168
Статус: Offline
Мандаринка,надеюсь Вам что-нибудь подошло из предложенного.
 
dnv777Дата: Вторник, 26.06.2012, 16:00 | Сообщение # 32
Рядовой
Группа: Пользователи
Сообщений: 1
Статус: Offline
Может кому - то пригодятся конспекты занять на украинском языке.

ЧАСТИНИ ТІЛА

Мета заняття: уточнити знання дітей про себе. Повторити назви частин тіла, розглянути їх призначення. Вчити знаходити, показувати частини тіла на іграшках. Розвивати дрібну, загальну моторику. Розвивати зорову, слухову увагу, наочно-образне мислення, тактильну пам'ять. Стимулювати мовну активність. Вчити відповідати на звернену мову, наслідувати звуковимову. Збагачувати пасивний словник назвами частин тіла (лікоть, долоня). Закріпити поняття: великий, малий, більший, менший; уміння розрізняти кулю і кубик, повторити їх функціональні властивості; назви кольорів червоний, жовтий.
Виховувати акуратність, посидючість, уміння слухати інструкцію до кінця. Викликати інтерес до занять. Формувати уміння працювати разом.
Обладнання: лялька, предметні картинки до теми «Частини тіла»; «Чарівний мішечок»; п'ятискладова мотрійка; дві коробочки (в одній іграшки з кіндер-сюрпризів за кількістю дітей); кульки: по дві великі і маленькі, кубики по два великих і маленьких, брусок, фігури жовтого і червоного кольорів; альбомний папір, різнокольорові олівці (на кожну дитину).

Хід заняття
Загальнокорекційний етап Організаційна частина
Подивіться, скільки гостей прийшло до нас на заняття. Привітаймося з ними. А тепер ви будете дивитися тільки на мене, і слухати тільки мене.
Нервово-психологічна підготовка
Привітання
Нехай кожен привітається сам із собою.
(Діти показують частини тіла, які називає дефектолог.)
Доброго ранку, очки.
Доброго ранку, вушка.
Доброго ранку, носику.
Доброго ранку, ротику.
Доброго ранку, зубки.
Доброго ранку, шийко.
Доброго ранку, спинко.
Доброго ранку, животику.
Доброго ранку, ніжки.
Доброго ранку, ручки.
Доброго ранку, голово, —
Ось такий красивий я.

Основна частина
1. Повідомлення теми заняття.
Сьогодні ми поговоримо про частини тіла та їх призначення. Подивіться, до нас в гості прийшла лялька Таня. Привітаймося з нею. (Діти по черзі вітаються з лялькою.) У ляльки такі ж частини тіла, як і у нас. (Наступні завдання виконує дитина, яку вказує педагог.) Покажи, де у ляльки голова. Що ти показав? Це голова. На голові є вуха, очі, ніс, ротик, волосся. (Діти показують названі частини. Дефектолог постійно запитує: «Що ти показав?» Якщо дитина зовсім не говорить, педагог називає частину тіла.)
Око бачить, вухо чує,
Носик запахи пильнує.
Ротик — щоб ми розмовляли
І смачні страви вживали.
2. Розвиток зорової уваги. Отже, очі нам
потрібні для того, щоб бачити, спостерігати за
всім, що відбувається навколо нас. Погляньмо, наскільки уважні ваші очки.
Дидактична вправа «Включення в ряд»
Перед вами стоять мотрійки. Виставте їх в ряд в порядку зростання від найбільшої до найменшої. (Виконує одна дитина.)
Дружно мотрійки в рядок стали,
Хочуть, щоб з ними погрались.
Будемо гратися в гру «День — ніч». Коли, я скажу «ніч» — ви заплющуєте очі, а коли скажу «день» — відкриєте і подивитесь, чи всі мотрійки стоять на своїх місцях. (Гра проводиться 4—5 разів. Дефектолог переставляє тільки одну мотрійку. Діти по черзі ставлять мотрійки на свої місця і сваряться на них пальчиком промовляючи: «Ну-ну-ну».)
Молодці! Гарно попрацювали ваші очки.
3. Розвиток тактильної пам'яті, мислення. Закріплення матеріалу з ФЕМУ.
Про все, що робимо з тобою,
Думаємо головою.
Покажіть і скажіть: чим ми думаємо?
Дидактична гра «Чарівний мішечок»
Гляньте, чарівний мішечок Заховав цікаві речі. Для того, щоб їх дістати, Треба на дотик відгадати.
Ви будете діставати той предмет, який я скажу:
• Дістань те, що котиться.
• Дістань маленький кубик.
• Дістань велику кулю.
• Дістань те, що не котиться.
• Дістань великий кубик.
• Дістань маленьку кульку.
Молодці! Все правильно відгадали. Роз¬гляньте всі предмети і покажіть (назвіть): чер¬воний кубик (велику кульку, жовтий великий кубик іт. д.).
4. Пояснення нового матеріалу. Розвиток
дрібної моторики
Подивіться на ляльку і покажіть, де у неї ручки. Подивіться уважно на руку. У руки є лікоть, долоня, пальці. (Показують на ляльці.) А тепер покажіть на своїй руці лікоть, долоню, пальці. (Діти показують спочатку на одній, а потім на другій руці, називають, що вони показують.)
Є у нас дві руки —
Це наші помічники:
Ними граємось, малюємо,
Казкові палаци будуємо.
Ми вже знаємо, що рука має долоню. Давайте зараз кожен обведе свою долоньку. (Діти повторюють за дефектологом.)
Ду-ду-ду, ду-ду-ду:
Олівець я візьму.
Ду-ду-ду, ду-ду-ду:
Свою долоньку обведу.
(Діти на аркушах паперу самостійно обводять свої долоньки.) Ось які гарні у вас долоньки. Порівняймо їх. У кого найбільша долонька? У кого найменша? Скажіть, що це у ляльки? (Ноги.) Для чого нам потрібні ноги? (Ходити, бігати, стрибати.)
Фізхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трішки відпочити.
Руки вгору підняли — хлоп-хлоп.
Руки опустили вниз — хлоп-хлоп. Ніжками потупотіли топ-топ.
Навколо себе покрутились так-так.
Ми стомилися й присіли — ах!
Закріплення. Розвиток наочно-образного мислення
Пригадаймо назви частин тіла та їх призначення. За допомогою картинок дайте відповіді на запитання:
— Чим ми дивимось?
— Чим ми розмовляємо?
— Чим ми ходимо, бігаємо, стрибаємо?
— Чим ми думаємо?
— Що росте на голові?
— Чим ми тримаємо ложку, олівець?
— Чим ми нюхаємо?
(Діти називають і показують відповідні картинки. Дефектолог підтверджує:« Так, ми дивимось очима» і т. д.)
Підсумок заняття
1. Про що ми сьогодні говорили? Що вам найбільше сподобалося?
2. Розвиток слухової уваги. Сюрпризний момент
Ви знаєте, що вуха потрібні, щоб слухати. Спробуйте на слух відгадати, у якій коробці заховано сюрприз. (Дефектолог трусить коробочками, діти на слух відгадують, у якій
коробці знаходяться іграшки. Кожна дитина отримує іграшку — нагороду за хорошу роботу на занятті.)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
К О Н С П Е К Т І Н Д И В І Д У А Л Ь Н О Г О З А Н Я Т Т Я З Ф Е М У

ОРІЄНТУВАННЯ В ПРОСТОРІ

Підготувала:
Дабіжа Наталія Володимирівна,
вчитель – дефектолог Центру соціальної реабілітації дітей – інвалідів м.Славутич

Жовтень, 2009 рік

Мета. Закріпити, уточнити знання дітей про частини тіла. Продовжувати закріплювати уміння розрізняти праву і ліву руки, дати поняття «ліворуч», «праворуч». Вчити орієнтувати відносно себе. Продовжувати вчити орієнтуватися на папері, закріпити поняття «вверху», «внизу». Повторити назви цифр 1,2,3, їх місце в числовому ряду. Вчити співвідносити кількість предметів з числівником, цифрою.
Розвивати зорово – слухову увагу, мислення, дрібну та загальну моторику. Сприяти формуванню граматично правильного мовлення; вчити узгоджувати іменники з числівниками; домагатися відповідей простим поширеним реченням.
Виховувати уміння слухати дорослого, виконувати його усні вказівки. Викликати інтерес до занять, позитивні емоції.
Хід заняття
Організаційна частина
Подивися мені у очі, посміхнись. Давай привітаємось. Доброго ранку, Михайлику. (Відповідь дитини).Розпочинаємо наше заняття. На занятті ти повинен:
Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитися, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати,
Добре, плідно працювати.
Нервово – психологічна підготовка
Гра «Так чи ні».(Педагог промовляє фразу, а дитина відповідає «так» чи «ні», пояснює, чому відповідь «ні»).
Є у тебе голова,
І на ній носів аж два. (Ні)
Щоб усе ти гарно слухав
На спині маєш два вуха. (Ні)
Коли йдеш ти по доріжці,
То переставляєш ніжки. (Так)
Коли ранок наступає
Одне око відкриваєш,
Інше око далі спить,
Не треба його будить. (Ні)
Кожен має дві руки. (Так)
Праву руку, покажи.
Основна частина
1. Поняття «ліва», «права» рука
Давай пригадаємо де в тебе ліва рука, покажи. Виконай завдання:
- підніми праву руку;
- підніми ліву руку;
- поклади руки на коліна;
- закрий правою рукою праве вухо;
- закрий лівою рукою ліве вухо;
- опусти руки;
- доторкнись до носа лівою рукою;
- погладь животик правою рукою.
Сьогодні ми поговоримо про наші руки. У кожного є дві руки ліва і права. Розкажи, що робить права рука? (Тримає ложку, чашку, ручку (пише) і т.д.) Як називається друга рука? Що робить ліва рука? (Допомагає правій руці.) Розглянь картинку. Хто на ній зображений? Що робить ведмедик? Що він тримає у правій (лівій) лапі, відносно тебе ? (Якщо дитина самостійно не може відповісти педагог допомагає: «Покажи праву руку, поклади її збоку від ведмедика.. Що тримає ведмедик біля твоєї правої руки? Отже в правій руці ведмедик тримає олівець, повтори...» і т.д.)

2. Поняття «праворуч», «ліворуч»
Ти зараз також будеш малювати. Спочатку пригадаємо, яка рука, що робить під час малювання:
Права рука - олівця тримає,
Ліва рука - аркуша тримає.
Як будуть руки дружно працювати,
Будемо гарно малювати.
(Якщо дитина – лівша, міняємо місцями слова «права», «ліва»)
Домалюй до кожної квіточки праворуч листочок.
Скільки листочків ти домалював?
Покажи відповідну цифру. Поклади її ліворуч від квітів.

3. Цифри 1, 2, 3.
Давай пригадаємо з тобою назви цифр, які ми вчили. Я показую цифру, а ти назви її. (Педагог викладає цифри від 1 до 3 в будь – якому порядку). Молодець, а тепер виклади цифри по порядку.(Якщо дитина плутається в порядку цифр, то викладання відбувається під час усної лічби в межах трьох: один – поклади цифру 1 і т.д.) Зараз я перевірю чи ти дійсно добре знаєш де яка цифра стоїть (або - щоб ти краще запам’ятав, де, яка цифра стоїть) ми пограємось в гру «День – ніч». Коли я кажу «ніч», ти заплющуєш очі, а коли кажу «день» - відкриваєш і дивишся, чи всі цифри стоять на своїх місцях.(Гра проводиться 3-4 рази).
Подивись уважно на цифри і скажи, яка цифра знаходиться праворуч (ліворуч) від цифри 2?
Фізхвилинка
Руки вгору, руки вниз,
Вліво, вправо подивись.
Нахились вперед, назад,
Повтори знову, ще раз.
Руки ставимо у боки.
Вліво, вправо нахились.
Щоб ніжки свої розім’яти,
По доріжці ти пройдись.

4. Розвиток зорово – слухової уваги, мислення
Подивись і скажи, що стоїть на столі? (Дерева і грибочки.) Дерев (грибів) багато чи мало? Слухай, дивись уважно і виконай такі завдання:
- візьми правою рукою стільки дерев, скільки показує цифра (1) і постав їх на верхню смужку;
- візьми постав стільки (2) грибочків на нижню смужку лівою рукою;
- на якій смужці (де?) стоїть дерево? (на верхній, уверху), скільки дерев? (одне дерево);
- на якій смужці (де?) стоять грибочки? (на нижній, внизу), скільки грибочків? (два грибочка)
- чого більше дерев чи грибів?
- зроби так, щоб грибів і дерев було порівну (однаково) (забрати один гриб або поставити ще одне дерево);
- склади у коробку гриби правою рукою;
- поклади дерева у коробку лівою рукою.

Підсумок заняття
Ми сьогодні говорили з тобою про праву і ліву руку. Давай пригадаємо, що кожна з них робить, відгадай загадки:
Ложку, чашку тримає,
Замок у дверях відкриває
Знаєш ти, знаю я
Робить це яка рука? (права)
Щоб гарненько ми вмивались,
Дуже швидко одягались,
Прибирати могли, прати
Яка рука буде правій допомагати? (ліва)
(Дитина відгадує загадки і показує відповідну руку.)
Сюрпризний момент
Молодець. Ти був уважним, старанним, правильно виконав всі завдання. Тепер для тебе останнє завдання: знайди свій подарунок. Поверни голову праворуч, що ти бачиш? (Я бачу шафу).Підійди до шафи і візьми коробочку, яка стоїть праворуч від ляльки. (В коробочці лежить іграшка з кіндер – сюрпризу).

 
evgeniyaДата: Среда, 15.08.2012, 20:02 | Сообщение # 33
Полковник
Группа: Модераторы
Сообщений: 168
Статус: Offline
dnv777, щиро дякую. ці конспекти стануть у пригоді багатьом дефектологам. wink
 
SnegnayaДата: Вторник, 11.06.2013, 11:48 | Сообщение # 34
Рядовой
Группа: Пользователи
Сообщений: 9
Статус: Offline
Тема: «Овощи»
Цели:
Образовательные
- Продолжать знакомство с овощами, учить использовать обобщающее слово «овощи»;
- Учить различать овощи и фрукты, выделять свойственные им признаки: цвет, форму;
Коррекционные
- Развивать мелкую моторику рук;
- Развивать слуховое и зрительное внимание, зрительную память, связную речь;
Воспитательные
- воспитывать бережное отношение к природе;
Оборудование: муляжи овощей и 1 фрукта, волшебные мешочек, плакат «Овощи», цветные карандаши, трафарет.
Ход занятия:
Организационный момент.
- Здравствуй, посмотри, под нашим деревом сегодня кто-то сидит, ждет тебя. Давай посмотрим, кто это.
- Кто к нам пришел? (Зайчик)
- Он принес с собой волшебный мешочек, давай посмотрим, что зайка для тебя приготовил.
Основная часть.
1. Игра «волшебный мешочек».
Ребенок опускает руку а мешок, не глядя в него, берет один овощ (фрукт) и описывает его: гладкий (шершавый), большой (маленький), круглый (овальный). Когда ребенок достал овощ из мешочка, он называет его и показывает его изображение на плакате.
- Что здесь лишнее? (Банан)
- Почему? (Это фрукт)
-Что лежало у зайчика в мешочке? (Овощи)

2. Обведение по трафарету, штриховка.
Наш гость, зайчик, он очень любит один овощ, а чтоб узнать какой, тебе нужно отгадать загадку.
В земле спрятан оранжевый корешок,
Сверху видно лишь вершок.
А потянешь ловко –
И в руках….. (МОРКОВКА).
Педагог показывает трафареты овощей.
- Найди здесь морковку. Давай нарисуем для зайчика морковку. Но прежде чем рисовать, разомнем наши пальчики.
3. Пальчиковая гимнастика «овощи».
Пальчиковая гимнастика “Хозяйка однажды с базара пришла”

Хозяйка однажды с базара пришла, (Шагают пальчиками по столу.)

Хозяйка с базара домой принесла (Загибают по одному пальцу на обеих руках.)

Картошку, капусту, морковку,

Горох, Петрушку и свеклу. ОХ! (Хлопок.)

Вот овощи спор завели на столе - (Попеременные удары кулачками и ладонями.)

Кто лучше, вкусней и нужней на земле.

Картошка? Капуста? Морковка? (Загибают пальчики на обеих руках.)

Горох? Петрушка иль свекла? ОХ! (Хлопок.)

Хозяйка тем временем ножик взяла (Стучат ребром каждой ладони по столу.)

И ножиком этим крошить начала

Картошку, капусту, Морковку, (Загибают пальчики.)

Горох, Петрушку и свеклу. ОХ! (Хлопок.)

Накрытые крышкой, в душном горшке (Ладони складывают крест- накрест на столе.)

Картошка, Капуста, Морковка, (Загибают пальчики.)

Горох, Петрушка и свекла. ОХ! (Хлопок.)

И суп овощной оказался неплох! (Показывают, как едят суп.)

Ребенок обводит морковку по трафарету, заштриховывает его.
- Что мы нарисовали? (Морковь)
- Морковь что это? (Овощ)
- Какая красивая морковка у тебя получилась! Молодец! Я уверена, что зайчику она тоже понравилась.

Заключительная часть.
- Кто к нам приходил на занятие? (Зайчик)
-Что он нам принес? (Овощи)
- Какие овощи приносил нам зайчик?

Домашнее задание.
Упражняться в пальчиковой гимнастике «Овощи».

Добавлено (11.06.2013, 11:48)
---------------------------------------------
Коррекционное занятие по развитию зрительного восприятия и подготовки руки к письму.

Тема: "Мать-и-мачеха"

Тип занятия: Подгрупповое

Программное содержание:

Коррекционно-образовательные:

- учить сличать парные картинки (цветов) ;

- упражнять детей в восприятии величины (большой, средний, маленький) ;

- закреплять умение выкладывать из счетных палочек по образцу (цветок мать-и-мачеху).

- закреплять название цвета (мать-и-мачеха – желтая, стебель - зеленый) ;

- учить детей захватывать узкие палочки пальцами;

- формировать умение выделять 1, 2, 3 предмета на картинке.

Коррекционно-развивающие:

- Развивать умение различать предметы и объекты по величине;

- Развивать зрительное внимание и восприятие, фонематическое восприятие, память, мелкую и крупную моторики;

Коррекционно - воспитательные:

- воспитывать бережное отношение к раздаточному материалу.

Оборудование:

Демонстрационный материал:

1. Наборное полотно (зеленый луг,

2. Картинки с изображением трех кукол: маленькой, средней и большой;

3. Картинки с изображением цветка мать-и-мачехи: маленького, среднего и большого размеров;

Раздаточный материал:

1. Индивидуальные наборы картинок с изображением 1, 2, 3 цветков;

2. Счетные палочки.

I.Вводная часть.

1. Приветствие гостей.

Дефектолог:

- Сегодня к нам в гости пришли куклы. Посмотрите, куклы одинаковые или разные?

- Куклы приглашают нас погулять по лугу. Я включу музыку, а вы встаньте со своих стульчиков и погуляйте по кабинету в том темпе, в котором играет музыка. (Педагог включает музыку, дети гуляют по кабинету медленным шагом) .

- Молодцы, присаживайтесь обратно. Посмотрите, наши гости собрали цветы, но поделить их не могут, поможем им.

II. Основная часть.

1. Соотношение величин.

Дефектолог:

- Какая это кукла? (Высокая, большая) .

- А эта кукла какая? (Низкая, маленькая) .

- А эта? (Средняя) .

- Как называются эти цветы? (Мать – и – мачеха)

- Это какой цветок? (Большой) .

- А этот? (Маленький) .

- Какой остался? (Средний) .

- Как вы думаете, какой цветок мы дадим большой кукле? (Большой).

- Какой цветок мы подарим маленькой кукле? (Маленький) .

- А средней кукле какой цветок достался? (Средний) .

- Молодцы, правильно.

(Во время проговаривания педагог дает возможность кому-то из детей распределить цветы куклам).

2. Пальчиковая гимнастика

- Приготовьте пальчики к разминке. Наши ручки превращаются в цветы.

Вырос высокий цветок на поляне,

(запястья соединить, ладони развести в стороны, пальцы слегка округлить)

Утром весенним раскрыл лепестки.

(развести пальцы рук)

Всем лепесткам красоту и питанье

(ритмично двигать пальцами вместе-врозь)

Дружно дают под землей корешки.

(ладони опустить вниз, тыльной стороной прижать друг к другу, пальцы развести)

3. Выкладывание цветка из счетных палочек.

Дефектолог:

- Какие мы с вами молодцы, подарили куклам цветы. Но теперь получается, что у наших гостей есть цветы, а у нас нет. Сложим из палочек цветочки для самих себя. Посмотрите, как я буду выкладывать. (Педагог выкладывает из счетных палочек цветок).

- Из желтых палочек выкладываем цветок, сначала 4 палочки, потом еще по одной между этими палочками.

- Посмотрите какой цветок у меня получился.

- Чего не хватает? (Стебля) .

- Положим одну зеленую палочку, вот и стебелек! Какой красивый цветок у меня получился! Сделайте такой цветок для себя.

(Дети выкладывают цветы самостоятельно. Педагог помогает по мере появления затруднений).

- Молодцы! Сложите палочки в коробки.

4. Зрительное соотнесение количества.

- А теперь поиграем, посчитаем. Я буду показывать вам картинку, а вы показываете такую-же, как у меня.

(Игра с картинками с изображением 1, 2, 3 цветков)

- Молодцы! Уберите картинки на край стола.

III. Заключительная часть.

- Кто был сегодня у нас в гостях? (Куклы)

- Как мы с вами помогли куклам?

- Чем еще мы занимались на занятии?

- Вы занимались очень хорошо, давайте поаплодируем друг другу.

 
geranikumДата: Суббота, 15.06.2013, 00:35 | Сообщение # 35
Рядовой
Группа: Пользователи
Сообщений: 2
Статус: Offline
Девочки! спасибо очень нравиться ваш сайт,какие Вы умницы только у Вас и учусь!!!
 
temka-10Дата: Вторник, 15.04.2014, 22:13 | Сообщение # 36
Рядовой
Группа: Пользователи
Сообщений: 1
Статус: Offline
помогите пожалуйста.Нет не у кого конспекта занятия по теме:определение противоположных действий совершаемых с предметами (открыть-закрыть,застегнуть-расстегнуть, одеть раздеть)?
 
sydokyДата: Суббота, 13.02.2016, 13:23 | Сообщение # 37
Рядовой
Группа: Пользователи
Сообщений: 2
Статус: Offline
Добрый день ,помогите пожалуйста я начинающий дефектолог .Занимаюсь с мальчиком 8 лет умственно отсталым ,ребенок не говорящий .Нужны конспекты занятий грамота и математика .Спасибо
 
Форум » Дефектология » Обмен опытом » конспекты занятий с умственно отсталыми дошкольниками
Страница 3 из 3«123
Поиск:


Copyright MyCorp © 2016
Создать бесплатный сайт с uCoz